Z wizytą w Zespole Szkół im. Marii Skłodowskiej – Curie w Działoszynie!
W dniu 29 września 2016 r., w Tygodniu Zakazanych Książek, kierownik Biblioteki Pedagogicznej w Sieradzu Filia w Pajęcznie, Bożena Hałaczkiewicz przeprowadziła na terenie Zespołu Szkół im. M. Skłodowskiej-Curie w Działoszynie zajęcia edukacyjne na temat „Habent sua fata libelli – o książkach zakazanych słów kilka”. Adresatami byli uczniowie klas II a, I TB/TOR i IV Tb. Celem zajęć, zgodnie z tematem „Habent sua fata libelli”, czyli „I książki mają swoje losy”, było zapoznanie uczniów z historią cenzury, przyczynami, często kontrowersyjnymi, wycofywania książek z bibliotek i zakazywania ich drukowania, rozpowszechniania i czytania. Wśród książek zaprezentowanych uczniom znalazły się także tytuły z naszej polskiej półki. Spotkanie zostało zorganizowane przy współpracy z PP. mgr Anną Tomecką -Siemińską i mgr Małgorzatą Wolską z Zespołu Szkół w Działoszynie.
Dziękujemy za zaproszenie!
Międzynarodowy Dzień Muzyki w Bibliotece Pedagogicznej w Pajęcznie
1 października obchodzimy Międzynarodowy Dzień Muzyki. To światowe święto muzyki obchodzimy od 1975 roku. Pomysłodawcą święta był Yehudi Menuchin, ówczesny prezydent Międzynarodowej Rady Muzyki, działającej przy UNESCO. A celem było i jest pokazanie wyjątkowości muzyki jako dobra społecznego. Z tej okazji Biblioteka Pedagogiczna w Pajęcznie przygotowała wystawkę publikacji popularyzującej muzykę, jej twórców i wykonawców.
Spotkanie sieci współpracy i samokształcenia w Filii Biblioteki Pedagogicznej w Pajęcznie!
W dniu 14.09.2016 r. odbyło się pierwsze w roku szkolnym 2016/2017 spotkanie członków sieci „Aktywny bibliotekarz – aktywna biblioteka” działającej przy naszej bibliotece. W spotkaniu uczestniczyło 10 nauczycielek bibliotekarek z 9 - ciu placówek. Uczestniczki spotkania podpisały Kontrakt na nowy rok szkolny. Ustalono także” Plan pracy sieci na rok szkolny 2016/2017”. W tym roku nasze działania w zakresie doskonalenia zawodowego, wymiany doświadczeń i podejmowania wspólnych inicjatyw będą się koncentrować, zgodnie z kierunkami polityki oświatowej państwa, wokół priorytetu „Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży”.